• A- A A+

    CiU, ERC, PSC i IDO pacten el govern del Consell Comarcal 'Osona

    P1020592b

    Els quatre partits polítics han presentat el pacte de govern pel mandat 2015-2019.

    Joan Roca i Manel Romans, per CiU, Joan Carles Rodríguez i Josep M. Freixanet per ERC, Miquel Arisa pel PSC i Pere Medina pel Grup d’Independents d’Osona han escenificat el que serà el govern del Consell Comarcal pels propers 4 anys.

    El president actual, Joan Roca, va començar la seva intervenció fent una breu pinzellada històrica dels governs precedents al CCO fins a dia d’avui en què en el pacte de govern hi ha representades les 50 alcaldies de la comarca, buscant sempre la màxima representativitat municipal.

    Els dos grups guanyadors, CiU amb 13 consellers comarcals i ERC amb 12, es van mostrar des del primer moment disposats a repetir el pacte del darrer mandat en què, en paraules de Joan Roca, hi ha hagut bona entesa entre els tres partits que han format equip de govern. Així, de comú acord es va estendre la mà al PSC i als Independents.

    Roca va exposar seguidament els 3 grans eixos prioritaris que s’han seguit en el mandat que ara acaba: la portada i abastament d’aigües, l’extensió dels Serveis socials a diferents municipis de la comarca i la recollida i tractament de residus. Tots aquests temes més alguns que actualment ja estan en marxa o amb previsió de posar-los a la pràctica ben aviat seran el full de ruta pels propers anys. Alguns d’aquests temes serien la transparència i treballar per tots els ajuntaments de la comarca, l’extensió de la fibra òptica, la posada en marxa d’un gestor documental i una correcta gestió dels purins en la mesura que des de l’ens comarcal es pugui incidir. A banda de tot això, cal mantenir l’austeritat i l’equilibri pressupostari, va dir Roca, fonamental per dur tots els projectes a bon terme.

    Així, a grans trets, l’organigrama del Consell Comarcal d’Osona quedaria definit de la següent manera, mantenint l’estructura actual: presidència, gerència i 3 vicepresidències.

    President: Joan Roca

    Vicepresident 1r: Joan Carles Rodríguez (ERC), responsable de l’Àrea d’Atenció a les persones.

    Vicepresident 2n: Manel Romans (CiU), responsable de l’Àrea de Medi ambient i Règim intern.

    Vicepresident 3r: Josep M. Freixanet (ERC), responsable de l’Àrea de Promoció econòmica.

    President, vicepresidents, Miquel Arisa (PSC) i Pere Medina (IDO) com a consellers de direcció, i la gerent, formaran el nou equip directiu del CCO.

    Només falta nomenar els consellers delegats per completar l’organigrama polític, dels quals n’hi haurà un del PSC i un d’IDO.

    D’aquesta manera, només quedaria un grup a l’oposició, la   CUP. Roca va dir que se’ls ha ofert entrar a l’equip de govern per aconseguir el màxim consens. La CUP però, de moment no ha respost oficialment a la proposta.

    Seguidament van intervenir Joan Carles Rodríguez, Miquel Arisa i Pere Medina per escenificar finalment el pacte signat.

    Rodríguez va dir que estem en un moment decisiu i cal consens polític per afrontar el repte de país, també va dir que el pacte subscrit és el que la comarca necessita i va remarcar que hi ha representades totes les alcaldies d’Osona.

    Arisa va començar la seva intervenció agraint la generositat dels dos grups guanyadors per la bona disposició a buscar el pacte i va remarcar el consens polític dels darrers anys que ha permès portar a la pràctica grans projectes. A més, va recordar que el Consell Comarcal d'Osona és un referent en molts aspectes i en els serveis que presta, serveis que cal mantenir i ampliar.

    De la mateixa manera, Medina va valorar positivament la proposta d’entrar al govern i va dir que era de justícia atesa la seva representativitat a la comarca. També va demanar que s’esgotin les vies de diàleg per aconseguir que la CUP s’incorpori al govern.

    Finalment i a preguntes dels mitjans, el president actual va dir estar convençut que el pacte aconseguit serà l’inici de la línia correcta que cal seguir al Consell Comarcal, sempre pensant en la voluntat de servei als ajuntaments. Pel que fa al procés obert al Lluçanès, Roca va dir que som demòcrates i pensem que el poble és sobirà per decidir el seu futur però que en cap cas ha d’afectar el pacte del Consell Comarcal d’Osona.

    MEMBRES DEL PLE DEL CONSELL COMARCAL D’OSONA - MANDAT 2015-2019

    FEDERACIÓ CONVERGÈNCIA i UNIÓ (13 membres)

    1.         Joan Roca Tió                                                Gurb   

    2.         Manel Romans Sànchez                               Torelló

    3.         Carles Banús Puigivila                                  Tavèrnoles

    4.         Anna Franquesa Roca                                  Santa Eugènia de Berga

    5.         Antoni Serrat Callís                                       Vic

    6.         Marc Verdaguer Montanyà                            Calldetenes

    7.         Josep M. Masramon Falgueras                    Sant Boi de Lluçanès

    8.         Maria Teresa Espadaler Casellas                  Sant Quirze de Besora

    9.         Miquel Espona Auferil                                    Tona

    10.       Maria Carme Bover i Franquesa                    Vic

    11.       Jordi Bruch Franch                                        Prats de Lluçanès

    12.       Benjamí Nieto Moral                                      Manlleu

    13.       Gil Vilarrasa Mas                                           Seva

    COALICIÓ ESQUERRA REPUBLICANA DE CATALUNYA – ACORD MUNICIPAL (12 membres)

    1          Josep Maria Freixanet i Mayans                    Olost

    2.         Jordi Casals i Prat                                          Torelló

    3.         Joan Carles Rodriguez i Casadevall Sant Julià de Vilatorta

    4.         Àlex Garrido i Serra                                       Manlleu

    5.         Jaume Colomer i Costa                                 Vic

    6.         Xevi Rovira i Montells                                    Santa Eulàlia de Riuprimer

    7.         Roger Corominas i Berloso                            Roda de Ter

    8.         Montserrat Juvanteny i Canal                        Prats de Lluçanès

    9.         Alex Montaña i Rifa                                      L’Esquirol

    10.       Xavier Rierola i Rovira                                   Seva

    11.       Salvador Clot i Tort                                        Taradell

    12.       Isabel Vergés i Pérez                                     Sant Quirze de Besora

    COALICIÓ CANDIDATURA DE PROGRÉS (3 membres)

    1.         Miquel Arisa Coma                                        Centelles

    2.         Antoni Poyato Rodríguez                               Manlleu

    3.         Mila Martínez Adán                                        Vilanova de Sau

    ASSOCIACIÓ D’AGRUPACIONS D’ELECTORS (3 membres)

    1.         Pere Medina Serrahima                                 El Brull

    2.         Albert Serra Vergara                                      Roda de Ter

    3.         Ramon Llorà Almeda                         Muntanyola

    COALICIÓ CANDIDATURA D’UNITAT POPULAR-POBLE ACTIU ( 2 membres)

    1.         Eudald Rifà Castro                                         Manlleu

    2.         Katia Regina Juncks Kammers                      Vic

     

     

    Cookies

    On som

    Masoko

    Carrer de l'Historiador Ramon d’Abadal i de Vinyals, 5, 3a planta

    Edifici el Sucre 08500 Vic

     938 832 212

     938 895 632

    informa@ccosona.cat

    Actualitat