1a jornada CÀPSULA, d'orientació acadèmica i professional
El Consell Comarcal d’Osona, conjuntament amb les regidories de joventut dels ajuntaments de la comarca i altres ens,són els organitzadors de la 1ª edició de Càpsula, unes jornades d’orientació acadèmica i professional que tindran lloc a l’edifici El Sucre de Vic, els dies 4 i 5 de març de 2015.
Càpsula es proposa com un espai destinat a l’orientació educativa i laboral que engloba les opcions formatives i sortides professionals que s’ofereixen, a la comarca d’Osona, un cop finalitzada l’educació secundària obligatòria. Pel que fa a l’oferta formativa, les jornades se centren en els estudis postobligatoris de primer nivell (cicles formatius de grau mitjà i batxillerat), però també la formació ocupacional i contínua.
Aquest projecte sorgeix de la necessitat detectada de donar a conèixer, tant a alumnes com a famílies i agents docents i altres professionals, els recursos de formació existents a la comarca d’Osona després de l’educació secundària obligatòria. La finalització dels estudis obligatoris de secundària implica per als joves estudiants prendre la primera decisió important que afectarà el seu futur. Les preguntes immediates són: seguir estudiant o treballar?, cicle formatiu de grau mitjà (CFGM) o batxillerat?, ciències, lletres, arts..? I un cop respostes aquestes preguntes en vénen d’altres: on?, com?, què?... Moltes preguntes a les quals és difícil poder respondre d’una tirada sense tota la informació a l’abast.
Dins de les jornades hi ha les sessions de matí i les sessions de tarda. Durant el matí es portaran a terme xerrades informatives sobre les diferents modalitats de batxillerat i els CFGM, adreçades als alumnes de 4t d’ESO de tots els centres educatius de la comarca d'Osona. Les xerrades dels CFGM aniran a càrrec dels mateixos professors dels centres, fruit del treball col·laboratiu amb l’organització.
A la tarda tindran lloc les xerrades sobre diferents temes d'orientació acadèmica i professional, destinades tant als joves com a les seves famílies i altres agents socioeducatius.
Veure programació de tarda dels dies 4 i 5. Pel que fa a la programació de matins trobareu la informació de la programació al web www.osonajove.cat.
La imatge de Càpsula és obra d’Eduard Padrós, alumne de l’Escola d’Art i Superior de Disseny de Vic i guanyador del concurs, proposat per l’organització i el mateix centre, per tal d’elaborar la marca de Càpsula.
Per a més informació podeu dirigir-vos a: jornadesinfocapsula@gmail.com.
