• A- A A+

    El Bus Nit del Consell Comarcal transporta mig miler de joves al Carnaval de Torelló 2013

    noticia-ccosona-planadevic

    La matinada del diumenge 10 de febrer, amb motiu del Carnaval de Torelló, el BUS NIT del Consell Comarcal d’Osona i l’Ajuntament de Torelló ha tornat a prestar el servei de transport nocturn a la població jove d’Osona, com des de fa 10 anys.

    En aquest sentit El BUS NIT és un programa consolidat, mancomunat entre el Consell Comarcal i els ajuntaments d’Osona que ofereix un servei d’autobús a la nit a joves dels municipis que per motius d’oci i lleure s’han de desplaçar a poblacions veïnes. L’objectiu del programa és donar resposta al problema de mobilitat que presenta el col•lectiu jove i, alhora, reduir la sinistralitat a la carretera.

    El jovent que utilitza el bus nit s’ha d’inscriure prèviament als punts joves i ajuntaments de la comarca on han de realitzar una aportació de 3 € que els permet obtenir el tiquet   que els acredita per a utilitzar l’autobús. Si es tracta de menors d’edat cal que presentin també l’autorització familiar. La tasca dels ajuntaments i punts joves és fonamental, per la bona implementació del servei, ja que a part de fer-ne la difusió entre el jovent dels municipis, han d’introduir les dades a la Intranet del Servei de Joventut del Consell Comarcalwww.osonajove.cat  això permet adaptar el servei a la demanda real i agilitar les gestions entre les diferents administracions locals.

    Enguany el servei ha estat utilitzat per 483 joves per la qual cosa ha calgut mobilitzar una flota d’ 11 autobusos que, pel cap baix, han permès treure de la carretera uns 200 vehicles privats aquest passat cap de setmana a les carreteres d’Osona.

    El servei de BUS NIT ha facilitat el transport a població jove de 26 municipis: Alpens, Balenyà, Calldetenes, Centelles, Folgueroles, Lluça, Manlleu, Montesquiu, Olost, Oristà, Prats de Lluçanès, Roda de Ter, Sant Bartomeu del Grau, Sant Hipòlit de Voltregà, Sant Julià de Vilatorta, Sant Martí de Centelles, Sant Quirze de Besora, Santa Eugènia de Berga, Santa Eulàlia de Riuprimer, Santa Maria de Corcó, Seva,Taradell, Tona, Vic, Vidrà i Viladrau.

    La contractació d’aquests autobusos suposa minimitzar els riscs d’accidents, tant a les carreteres principals d’Osona que passen pels punts neuràlgics de la comarca com a les carreteres que vertebren les poblacions més petites; han pogut utilitzar el servei els/les joves de la capital de la comarca, Vic, però també joves de les poblacions més petites com ara Vidrà, Alpens, Viladrau... on determinats serveis adreçats a joves no arriben.

    Per altra banda, també han utilitzat el servei joves procedents d’altres indrets com de Barcelona, Badalona, Anglès, Castellbisbal, Sant Feliu de Sasserra, Figaró, Aiguafreda,... són joves residents a Osona de cap de setmana o bé que s’allotgen a cases d’amics i amigues de la comarca i s’han beneficiat del servei a la vegada que han gaudit d’una festa local caracteritzada pel bon ambient, humor i l’alta qualitat.

    L’edat dels joves que han utilitzat el servei es situa entre els 16 i els 26 anys, un 40% dels quals és població amb majoria d’edat i, per tant, es tracta de joves que compten amb vehicle propi per desplaçar-se però que han optat per fer-ho amb bus, un mitjà còmode i segur. La resta, un 60%, són joves menors d’edat, de manera que les famílies s’han estalviat d’anar-los a recollir a Torelló un cop acabada la festa.

    Pel que fa a la variable sexe, es pot apreciar que el percentatge de nois que l’ha utilitzat, un 60%, és lleugerament superior al de les noies, un 40% del total.

    Cookies

    On som

    Masoko

    Carrer de l'Historiador Ramon d’Abadal i de Vinyals, 5, 3a planta

    Edifici el Sucre 08500 Vic

     938 832 212

     938 895 632

    informa@ccosona.cat

    Actualitat