• A- A A+

    Sessió informativa sobre l’afectació de la Llei 5/2012 en l’aplicació del cànon de l’aigua

    noticia-ccosona-plens-02

    El dia 18 d’abril el Consell Comarcal va organitzar una trobada amb tots els municipis de la comarca per tal d’informar-los sobre els canvis que recull la Llei 5/2012, de 20 de març, de mesures fiscals i financeres, que recull canvis importants en la facturació del cànon de l’aigua a tercers, en les obligacions de les entitats subministradores i en l’inici de l’aplicació del gravamen general del cànon de l’aigua a autoliquidar per part de les entitats subministradores.

    Aquesta llei afecta a tots i cadascun dels ajuntaments de Catalunya, alguns com a entitats subministradores (que a més de suportar l’increment del cànon també tindran noves obligacions administratives), però també els que tenen la gestió de l’aigua cedida directa o indirectament a un concessionari o gestor.

    A la sessió informativa va assistir-hi la senyora Mariona Coch, Cap de l’Àrea Tributària i d’ingressos de l’Agència Catalana de l’Aigua, que a més d’exposar tots aquests canvis va poder resoldre els dubtes concrets que es van plantejar.

    Un bon nombre de municipis van manifestar la seva disconformitat en l’aplicació d’aquesta llei, tan pel què fa a l’increment de cost que suposarà per l’usuari com per les tasques que s’encomanen a alguns dels ajuntaments.

    És per això, que es va acordar la creació de taules de treball en les quals també hi haurà el Consell Comarcal, per tal de recollir les inquietuds dels representants municipals i fer-les arribar a l’Agència Catalana de l’Aigua i al Conseller del Departament de Territori i Sostenibilitat. 

    Per una banda s’agruparan en una taula tots els municipis que realitzen d’una manera directa la gestió de l’aigua potable i que per tan es veuen afectats tan a nivell administratiu com econòmic, i una segona taula que agruparà aquells que tenen la gestió encomanada a un concessionari o gestor.

    Cookies

    On som

    Masoko

    Carrer de l'Historiador Ramon d’Abadal i de Vinyals, 5, 3a planta

    Edifici el Sucre 08500 Vic

     938 832 212

     938 895 632

    informa@ccosona.cat

    Actualitat