• A- A A+

    45 alumnes participen al programa d’alfabetització “Lletres per Tothom” del Consell Comarcal d’Osona

    P1050810 1

    El 19 de juny va tenir lloc, a la Sala de Plens del Consell Comarcal dOsona, l’acte de cloenda dels cursos del programa Lletres per Tothom dOsona 2017/2018, organitzats pel Servei d’Acollida i Integració amb el suport de la Secretaria dIgualtat, Migracions i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya.

    El programa «Lletres per a Tothom» és un programa que promou la Secretaria d'Igualtat, Migracions i Ciutadania i que sorgeix com a necessitat davant la mancança detectada de programes específics d’alfabetització en català per adults nouvinguts a Catalunya.

    L’objectiu bàsic del programa és facilitar l’alfabetització a persones que, en origen, no tenen domini de la lectoescriptura (de forma especial amb els caràcters dels alfabets occidentals).

    Els cursos shan realitzat a Calldetenes, Roda de Ter, Sant Bartomeu del Grau i Sant Pere de Torelló, municipis on el Servei d’Acollida i Integració del Consell Comarcal dOsona, a través del Servei de primera acollida, havia detectat col·lectius de persones analfabetes que requerien programes especials d’alfabetització per tal de poder avançar en el seu camí cap a la integració.A partir daqesta premissa es va impulsar el programa Lletres per tothom. A l’acte hi van asistir l’alcalde de Roda de Ter,Albert Serra, el de Calldetenes, Marc Verdaguer i el regidor de l’Ajuntament de Sant Bartomeu del Grau, Josep Salvans.

    Amb una durada de 120 hores cadascun hi han participat un total de 45 alumnes, la majoria dones dorigen amazic que no van tenir l’oportunitat d’escolaritzar-se de petites.

    A lacte de cloenda hi van participar el vicepresident 1r i responsable de l’Àrea d’Atenció a les persones, Joan Carles Rodríguez, les responsables de les entitats de formació d’adults que han portat a terme els cursos, Montse Boix de l’entitat Ordit i Lídia Palou de l’entitat Traça i Oriol Amorós, secretari d’Igualtat, Migracions i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya.

    En el seu parlament, Amorós va tenir paraules d’encoratjament cap als alumnes  “amb aquest esforç d’estudi esteu donant exemple als vostres fills i demostreu que voleu exercir la ciutadania” va remarcar. Seguidament va animar als alumnes, la gran majoria dones, a seguir el programa.

    Els alumnes van mostrar la millora del seu aprenentatge amb la lectura dun poema i es va passar un vídeo resum del projecte. Així mateix, tots els participants van rebre el seu certificat d’assistència i l’obsequi d’una una bossa de roba per portar el material d’aprenentatge.

    Per acabar, es va fer una foto de grup i es va emplaçar els alumnes a seguir la 2ª edició de les classes que es farà el mes de setembre. L’Associació de dones de Sant Pere, Les Cuines de Sant Pere, van obsequiar els presents amb un tastet de pastes.

    Institucions i alumnes van mostrar una gran satisfacció amb el projecte que s’ha fet a Osona.

    Cookies

    On som

    Masoko

    Carrer de l'Historiador Ramon d’Abadal i de Vinyals, 5, 3a planta

    Edifici el Sucre 08500 Vic

     938 832 212

     938 895 632

    informa@ccosona.cat

    Actualitat