• A- A A+

    El Consell Comarcal, Creacció i Osona Turisme presenten el Clúster de l'esport

    Cluster b

    Els consellers comarcals d’Esports i Promoció econòmica, Pere Medina i Roger Corominas respectivament, van presentar, dimecres passat, el Clúster de l’Esport, antecedents i situació actual del projecte.

    D’una banda, Pere Medina va explicar que aquest projecte va néixer de la prova pilot impulsada per la Diputació de Barcelona fa tres anys sota el nom “Esport i feina”. En aquells moments es van realitzar tota una sèrie d’actuacions per incidir en la creació de llocs de treball en el sector de l’esport, amb poca incidència però amb una clara visió de les potencialitats del sector que ha desembocat en el projecte actual del Clúster.

    De l’altra, Roger Corominas va explicar que els objectius principals d’aquest projecte són: mapejar la indústria de l’esport a Osona (Qui és qui – facturació agregada – identificació lideratges); realitzar actuacions per a la millora de la competitivitat (Identificació de potencialitats – consens sobre un pla d’actuacions); alinear als agents esportius del territori per a que puguin col·laborar i establir sinèrgies entre ells i generar activitat econòmica en el sector de l’esport.

    La coordinadora del projecte, Anna Maresma, va realitzar una explicació més detallada del què és el clúster de l’esport. Va iniciar la presentació explicant les tasques dutes a terme inicialment per a la seva creació que van consistir en realitzar una anàlisi de la indústria de l’esport, assessorats per Indescat, per identificar els agents, productes, l’activitat econòmica que genera i els lideratges del sector amb una primera dada inicial de més de 90 empreses i clubs i més de 28 milions d’euros de facturació. Es van definir també els actius i els dèficits d’aquesta indústria dins la comarca. Finalment, es van realitzar entrevistes a agents del sector on la majoria dels entrevistats pensaven que el mercat no està saturat i que té sentit innovar en el sector i principalment cal oferir nous serveis i productes, nova segmentació de clients i nous canals de comunicació.

    A partir d’aquí es va definir un pla d’actuacions basat en tres accions: el producte de turisme esportiu (oferta de producte, promoció i venda), la creació de la comunitat esport (clúster emergent, alineació agents esportius Osona, directori empresarial) i estratègia del clúster esport (creació d’un grup motor per definir i fer el seguiment estratègic). Duran els últims mesos s’ha anat treballant en aquestes tres accions i per tant avançant en el projecte, creant grups de treball, creant la comunitat de l’esport i definint l’estratègia que té com a visió que l’esport sigui un motor econòmic d’Osona creant activitat econòmica amb impacte sobre els agents i el territori.

    Un dels aspectes més importants del clúster és la implicació del sector privat i dels clubs en el projecte que tot i sorgir del sector públic es pretén que a llarg termini estigui liderat per agents de la indústria de l’esport. La implicació del sector privat fins al moment ha estat l’incentiu principal per portar el projecte fins al punt on es troba actualment.

    Per tant, el principal repte de futur és seguir treballant i potenciant aquesta comunitat de la indústria de l’esport per tal de consolidar les accions ja iniciades i implicar tots els agents tan públics com privats d’Osona.

     

     

    Cookies

    On som

    Masoko

    Carrer de l'Historiador Ramon d’Abadal i de Vinyals, 5, 3a planta

    Edifici el Sucre 08500 Vic

     938 832 212

     938 895 632

    informa@ccosona.cat

    Actualitat