A- A A+
  • El Consell Comarcal d’Osona participa en el projecte Alliance 3, que lluita contra l’abandonament escolar prematur

    image008

    Els Serveis comarcals d’Educació i Joventut d’Osona, juntament amb membres de l’Institut de Gurb i de l’Institut del Voltreganès, han viatjat a Nyborg (Dinamarca) per compartir les pràctiques professionals amb els diversos països implicats.

    Alliance 3, és un projecte europeu, impulsat per la Université Catholique de l'Ouest (França), Nyborg Youth School (Dinamarca), University of Eötvös Loránd (Hongria) i la UVic – UCC, que busca prevenir l’abandonament escolar prematur a partir del treball en xarxa entre els diversos agents. 

    Un dels objectius és treballar de forma cooperativa entre els països implicats i creant sinergies entre les organitzacions que imparteixen ensenyament acadèmic i no acadèmic (escoles, comunitats locals, famílies i alumnes). Per aquest motiu es visiten els diversos països, per conèixer els projectes de la ciutat vinculats al sistema educatiu reglat i posar en comú les experiències professionals. 

    Serà al pròxim mes de març quan Osona acollirà als tres països restants i es donaran a conèixer  totes les iniciatives existents en clau d'orientació a la comarca.

    Aquesta suma d'esforços respon a la constatació que les repercussions de l'abandonament escolar prematur dificulta la integració social i professional dels afectats, joves de diversos països amb diverses dificultats d'aprenentatge. L'eix vertebral del projecte busca proporcionar instruments i pràctiques als col·lectius implicats perquè cada un pugui desenvolupar la seva col·laboració en la lluita contra l'abandonament escolar prematur. El resultat final serà la creació d'un programa comú de formació, validat pels col·lectius acadèmics, i que s'aplicarà a cada territori segons les seves necessitats. A més, aquest contingut es complementarà amb una guia dirigida a mestres i a traballadors/es juvenils.

     

    Sobre Alliance 3

    Durant el primer any (2019-2020), el personal d'investigació va treballar en l'elaboració d'un recull de bones pràctiques i d'estadístiques sobre l'abandonament escolar a cada un dels territoris implicats en el projecte.

    Aquesta feina s'ha traduït en el disseny del programa de formació conjunt, que ara, en el transcurs del segon any (2020 - 2021), s'ensenya als mestres i treballadors/es de forma híbrida -amb sessions presencials combinades amb altres de virtuals- i on tenen accés 15 professionals de cada país implicat. Les famílies també prenen protagonisme durant el segon any de projecte, quan s'inicien les sessions d'instrucció i de sensibilització sobre l'acompanyament escolar dels infants.

    El tercer any (2021 - 2022), servirà per posar en pràctica la col·laboració entre tots els agents, desenvolupant i avaluant noves pràctiques que permetin atendre les necessitats dels grups més desfavorits i investigant els resultats d'aprenentatge lligats a les desigualtats geogràfiques i socioeconòmiques.

     

    On som

    Masoko

    Carrer de l'Historiador Ramon d’Abadal i de Vinyals, 5, 3a planta

    Edifici el Sucre 08500 Vic

     938 832 212

     938 895 632

    informa@ccosona.cat